top of page

אינטגרציה של בינה מלאכותית במטאוורס

האם אתם מוכנים למטאוורס?

שילוב של בינה מלאכותית וטכנולוגיות מציאות מורחבת עשוי לעזור להפוך את החזון למציאות.


טוב אז אולי הכותרת מעט מטעה, כי מה זה בכלל המטאוורס..

אבל אם נצא מנקודת הנחה שמדובר על עולם אינטראקטיבי, תלת מימדי, רב משתתפים שמשתנה באופן תדיר ונשען על השילוב של המציאות הפיזית עם אובייקטים דיגיטליים - אז שילוב של AI בתהליך היצירה והבנייה של חוויות מסוג זה בהחלט יכול לעזור.


דמיינו את בית החלומות שלכם, או כל סצנה מופרעת אחרת

מה אם הייתם יכול לכתוב פסקה על הרעיונות האלה, ואז מיד ליצור גרסה וירטואליות שלהם ולהזמין את כל החברים שלכם להצטרף?


אפשר לראות שהרצון והבשלות להשתמש בטכנולוגיה המסקרנת הזאת בשיא. הצ'אט בוט של חברת OPENAI חצה את רף מיליון המשתמשים תוך שבוע, ומאז הביקוש רק גדל וגדל, לכן היסודות הונחו, הציבור בשל, ועכשיו רק צריך לחכות לאותו הרגע משנה החיים בעולמות התלת מימד. אבל כבר עכשיו אפשר לדמיין מציאות בה בכתיבת תיאור מילולי המשתמשים יוכלו ליצור עולמות מופרכים ואימרסיביים משל עצמם.


כבר היום המירוץ לפיתוח אפליקציות למחוללי טקסט לתלת-מימד בעיצומו, וכל תקופה אנחנו זוכים לקבל הצצה למודל חדש: נבידיה עם GET3D , אופן אי-איי עם Point-E, גוגל עם DreamFusion ואפילו מטא משחררת הצצה למודל דומה משלה. כל אלה יוכלו לגרום ליצירת תוכן תלת מימדי להיות זמין וקל ליצירה.


אז הנה כמה שימושים של בינה מלאכותית שישרתו אותנו במטאוורס


הנקודה הראשונה והחשובה ביותר היא יצירת התוכן, ברגע שבינה מלאכותית נכנסת לתמונה, כאשר יצירת התוכן נעשית קלה יותר ומזמינה יותר. לא עוד טוטוריאלים מפרכים ביוטיוב איך ליצור אגם עם מפל. בינה מלאכותית יכולה לסייע ליוצרים ליצור ולנהל כמויות גדולות של תוכן, בזמן קצר יותר משמעותית. כבר היום יוצרים רבים משלבים את הטכנולוגיה בשגרת העבודה שלהם- לכתיבת סטוריבורד למשחקים, פיתוח דמויות וסיפורי רקע, ואפילו אפיון של מסכים ותפריטים בתוך החוויות.


אווטרים מותאמים אישית: לא רק שתוכלו לייצר לעצמכם אווטר מותאם אישית על ידי הקלדת מספר מילות תיאור, תוכלו גם לתת לו חיים משל עצמו על ידי מודלים של שפה, ככה תוכלו ליצור לכם חבר וירטואלי, שלאט לאט גם יכיר אתכם לעומק יותר ויותר. אבל לא רק המשתמשים יוכלו לעשות זאת, גם פרסומות שלובשות דמות אדם יוכלו לשכנע אתכם לקנות קוקה קולה במרחב הוירטואלי, מבלי שידעו שזו אפילו פרסומת.


אינטראקציות חברתיות משופרות: בינה מלאכותית יכולה להקל על קשרים חברתיים על ידי מתן אפשרות לתקשורת בשפה טבעית, ביטויים רגשיים והתנהגויות מציאותיות דמויי אנוש. אם החבר שלכם במטאוורס מדבר רק יפנית, אין בעיה, מודל תרגום ספיץ טו טקסט יעזור לכם עם כתוביות שמתעדכנות בלייב. אבל למה לעצור בכתוביות, מה אם התרגום יהיה דיבוב לייב של המשתמש [ספיץ' טו ספיץ'] - משפת האם שלו - דרך למידת מבנה הקול שלו וחיקוי שלו, עד לדיבוב בזמן אמת ככה שהבדלי השפה כבר לא יהיו רלוונטים


על ידי שילוב של בינה מלאכותית נוכל ליצור נגישות מוגברת: AI תספק דרכים חדשות לאנשים עם מוגבלות להשתתף ולתקשר במרחבים וירטואליים, באמצעות זיהוי שפת הסימנים, מערכות טקסט לדיבור, ממשקים שמתאימים את עצמם בצורה דינאמית למוגבלות, ואפילו ''כלבי נחייה'' או עוזרים וירטואלים שיופעולו על ידי בינה מלאכותית ויסייעו לאנשים בעלי מוגבלויות לנווט בעולם הוירטואלי.

בינה מלאכותית גנרטיבית ומודלי שפה מתקדמים יפחיתו מעלויות הייצור והפיתוח של חוויות מציאות משולבת בתהליכי עיצובם -החל מעזרה עם מחסום יצירתיות, יצירת סקיצות להשראה, ופיתוח קווי מחשבה בצורה קלה ומהירה.


ביצועים משופרים ומדרגיות: בינה מלאכותית יכולה לשפר חוויות וירטואליות על ידי אופטימיזציה של השימוש במשאבים ואפשרות הדמיות גרפיות ופיזיקה בנאמנות גבוהה יותר ועם יכולת רינדור מהירה יותר.


אך ישנם גם סכנות שמתחבאות מתחת לכל ההבטחות - ישנם היבטים מפחידים רבים להתפתחות המהירה הזו.


בעולם שבו דמויות נוצרות ומואנשות על ידי מחשב, איך נדע אם אנחנו מדברים עם אדם אמיתי או מכונה?


חיים אתגר יצטרך לרוץ הרבה במטאוורס במצוד אחרי מתחזים, כי תחום הזיופים העמוקים [דייפ-פייק] יגיע לרמה אחרת לגמרי, ומכאן עולה החשש בשימוש לרעה פוטנציאלי, שאנשים יתחילו ליצור זהויות תוך כדי תנועה.

קל לדמיין אנשים נפגעים הרבה יותר בקלות, מקבלים עצות רעות מיצורים מבוססים בינה מלאכותית, או אפילו מפתחים בהם תלות רגשית.


ובכלל, לא התחלנו לדבר על הטייה האינהרנטית של בינה מלאכותית שמבוססת על מאגרי מידע אנושיים בהם הטיות מגדריות, גזעיות וסוציו אקונומיות טבועות באופן אינהרנטי ועוברות הלאה ומונצחות על ידי המכונה.


ואם נשאל את צאט גיפיטי הוא בוודאי יענה בפוליטקלי קורקט, ''אני רק מודל שפה, אני לא בן אדם, אני רק כלי שיכול לספק מידע מועיל וסיוע, אבל אין לסמוך עלי לגבי החלטות קריטיות או משימות מורכבות".



לסיכום, טכנולוגיות הבינה המלאכותית יהיו קריטיות לבניית עולמות וירטואליים עתירי פרטים הניתנים להתאמה אישית - מה שבתקווה יוביל משתמשים רבים יותר ליצור ולהשתתף בתוכן מסוג זה. אם אנחנו מתכוונים ליצור ''אינטרנט מרחבי ותלת מימד'', אז חייב שהאנשים שמשתתפים יצרו גם תוכן - זה מה שבנה את האינטרנט שאנחנו מכירים היום, ואת הרשתות החברתיות בהם כל אחד הוא יוצר תוכן ולא רק צרכן.


בגלל שתוכן תלת מימדי הוא מעט יותר מסובך מסרטון טיקטוק, הקהילה הטכנולוגית נושאת את עיניה אל עבר הבינה מלאכותית שתהפוך את המטלה לקלה יותר ונגישה.


bottom of page